Wednesday, February 26, 2014

Musim Panas ohh Kemarau


Assalamualaikum dan selamat pagi rabu semuanya ^__^

haiihh,, lebih seminggu menunggu mase terluang nak update blog. huhu. sadis sungguh biarkan blog tak berpenghuni kan. Nasib tak jadi ''Ghumah Hantu'' hehehe. Guwa ni sibuk sangat mengalahkan Encik Menteri. Hadoii !! banyak moment terlepas. Padahal niat murni sesuci minyak murni nak update segala benda yang aku buat. kiki. Walaupun orang lain tak nak baca. Buang masa katanya. Tapi tak ape, 1 day aku selongkar blog aku ni. Nak baca apelah aku mengarut. hehehehe.
Hokey,, tak mengarut lagi. ^__^

Perasan tak? bukan perasan cun or hensem yee. hehehe. Korang perasan tak, tiap-tiap pagi aje cuaca mendung macam nak hujan rupa-rupanya jerebu di pagi hari. Sambil mengeluarkan bau yang kureng enak di hidung guwa. Sorry, peribahasa sesedap rasa dan perencah aku je ni. wink wink T_T

Summer day ? bunyik macam best je kan?? kalau dok obersea memang seronoklah. Ehehe. tak payah nak ober imagine sangat, feel kat London ke Paris ke. hehee. Memang tak panas la. Pengalaman dari orang-orang ke obersea, musim panas seronok pergi laut bermandi-manda. Mase tu la ade fashion-fashion 'bikini bottom' ala Si Sandy cerita Spongebob tu. hahaha. Kalau kat Malaysia punye Summer day?? huurm.. korang paham-paham ajelah. tak payah imaginasi terlebih. heheeh. Memang jadi 'Rentung day' la jawapnya !! huhu.

So, semenjak 2menjak 3 menjak dan bermenjak-menjak. (banyak benor menjak-menjak ni)
Disebabkan aku tak post something yang berguna buat masyarakat sebelum-sebelum ni. hehehe. Today ade pesan khidmat masyarakat dari aku A.K.A Dr. Nab. Tak glamor benor name + Oldskool. Hihihi. yela tak mahu kalah dengan Dr. R 'hot f.m' konon nyee.



Di musim kemarau plus dengan panas yang membara ni. Pls ye, minum air kosong banyak-banyak.
Kurangkan aktiviti luar rumah. Nak jogging pun macam tak best je kan. Hirup udara yang tak sihat. hehhee.
Jangan nak ambil kesempatan nak berMC je. penuh aku tengok Klinik dengan pesakit.
Hutunggg arrr. jadi Doctor ni. hahhaa. Wehh! bayaran klinik sekarang makin lame makin naik tau!!
apelaa aku merepek ni. Sorry again people. T_T




Dulu aku kalau kemarau sikit je, dah sibuk buat Solat mintak Hujan. Nowday, macam tak kisah je kan?
Ape dah jadi ni?.. hurmm, dengan isu catuan air lagi kat selangor ni. Tapi baru sikit ujian dari Allah.
Untuk sedarkan orang-orang yang dah salah gunakan kuasa mereka.


p/s : Dr. R (rosyam nor) kata nak bagi hujan kat malaysia ni. Kena kumpulkan katak. hahaha. Semalam kat berita TV3, kerajaan nak buat 'benih taburan hujan' lebih kurang macam tu la. Hope sejuk sikit bumi malaysia. Ingat ! jangan main API ok, nanti terbakar hutan !! ^_^




'' pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas ''

No comments:

Post a Comment