Thursday, February 6, 2014

Al-Kisah : Aku dan P1 Max


Salam semua-semuanyaaa gituuuw ^_^

Uoollss sihat? happy?. hurmmmm.. Awal-awal tahun ni, yang aku perasan semua blogger busy kan? busy benor gamaknya. Ohkey, aku pun tak terkecuali. har har har. Sibuk dengan kerja, dengan percutian, dengan pemalasnya. hah?? Masuk jugak ke bab pemalas?? T_T Mulut hangpo semua tutup sikit, kang masuk lebah. hehehe. So, aku memang tak sempat nak draft post baru yang panjang-panjang. Semua pendek-pendek je. Renek macam tuan punye blog.
Sorry uools, i sempat blogwalking mane yang ternampak aje. Bukan nak sombong ke ape tak nak join GA.
Tapi masa mencemburui aku. hihkhik. Jangan marah hahh  =) senyum itu menawan !!

Hari ni, aku nak cerita sikit pasal bercintaan jarak jauh dan berdarah. Antara aku dan Incik P1. huhu. Sungguh hebat kes penceraian kami. Al-maklumlah Incik P1 masih sayangkan aku. Tak mahu dia menceraikan aku. hik hik hik.
Tapi apakan daya. Aku tidak mampu beri komitment terhadap dirimu lagi sayang ku! Perghhh ~ ayat mukadimah macam haremm. huhuhu. (power tak ayat dari balu) ^_^

Lebih dari 3 tahun aku bersama dengan Incik P1. Susah tu memang banyak dari yang senang. huhuhu. Tapi terpaksa aku kemam pahit tu. mimimihhmihh. Sebab aku terlalu bergantung pada Incik P1. ohkey, aku bagi ayat yang tak berapa nak jiwang sangat " aku terpaksa panjat-panjat dan cari area yang senang aku nak dapat line Internet "

Selama bertahun-tahun itu, aku memang tak cari yang lain. Tak terpikir pun. Tapi last year, aku mula merasakan pelaburan masa depan kami tidak dapat memberi kebahagiaan kepada pihak aku. Asik-asik pihak dia je yang untung.
Maka aku bercadang untuk menceraikan Incik P1. Kahwin kontrak kami 2 tahun sudah aku laksanakan.
No more excuse babe ! Lu apa citer ?? hek hek (loghat gangster macha)

Aku telah berjumpa ramai lawyer untuk menamatkan kisah penceraian kami. Kes ini berpindah-randah dari satu tangan ke berbanyak-banyak tangan yang lain. Namun tidak juga selesai. huhuhu. Sungguh dramatik !! Tak paham? maksudnya aku dah refer dengan banyak Customer Services. Tapi mereka,mereka dan mereka itu tidak mampu selesaikan hal kami.

Tak lama kemudian tu, aku di senaraikan dalam CTOS. Oh My Allah!! rasa macam nak pitam sekejap. Aku dah pun pulangkan barang kepunyaan mereka (modem) tapi aku masih di kenakan hukuman sebegitu. Huh !! susah jugak nak cerai-cerai ni. hehehehehe. Aku call pihak mereka tapi masih tidak dapat jawapan. Kes berlangsung lebih kurang setahun. Dari 2013-2014. Ohkey.. aku pun mula mencari jalan penyelesaian aku sendiri. Orang bagi advise suh aku naik pejabat P1. Masalahnya aku ni tak ada masa and tak ada cuti nak turun naik pejabat diaorang. Kes aku kat JPJ pun tak settle lagi.
Haiihhh... nasib .. nasib .. huhuh.. sedihh banget kite ~_~

Kite pun geram dan semakin geram. huk huk (batuk-batuk sebab asap marah)  T_T
Aku berkeras nak hal kami settle secepat mungkin. Memang aku belum buat sebarang pinjaman.
Tapi tak nak ada masalah di kemudian hari. Matured pemikiran mak jemah kau ni. hehehe

Aku pun buat laporan kat SKKM. Syukran,, Allah dah mudahkan perjalanan kes penceraian aku dan dia.
Meh skodeng laporan kes penceraian kami =)






Sungguh cepat, tangkas dan libas lawyer aku yang baru ni buat kerja? hik hik hik. Tak rugi aku hire dowang ni buat kerja.
kan ??? hehehe. ok, sila angguk kepala anda sekarang.

18-Jan-2014 : tarikh yang bersejarah. Eh tak payah kot nak guna perkataan sejarah sangat. hahahahhaha.
Wakil dari EX aku telefon bertanyakan kes kami.

Wakil : Assalam Cik Nabila, Saya Encik xxxx Dari P1. Kami dapat aduan tentang kes itu.

Aku   : Yes , saya nabila. Memang saya dah #*$**&!@&*#* bla.. bla.. &^$% awak yang &^$%#
          (aku menceritakan kronology aku dan Incik P1) si pemalas, malas nak menaip lagi.

So, lepas bertekak dan ber bla..blaa dengan wakil mereka. Ade 1 part aku tetibe naik hot! Ade ke patut dia cakap aku tak >>>>>>>




* Okie tunggu next entry Kisah penceraian aku ni. Yang blur-blur tak paham boleh baca entry lama aku.
Sorry penggunaan bahasa tak mesra alam. Menulis dalam keadaan panik, geram bercampur baur jadilah kek hanggus *



'' pecah kaca pecah gelas, sudah baca harap balas ''

No comments:

Post a Comment