Tuesday, December 24, 2013

Tahun BARU = Semua BARU


Hai, korang !!
Kalau ikut kalendar kuda ku lari gagah berani.  heheee (sumpah tak lawak wey)
Rasanya tak sampai 10 hari bakal menjelma tahun baru.
(ehemmm~Ayat aku macam puaka niyang rapik siot)




Best ke masuk tahun baru ni?
Kalau budak sekolah punya situasi, selalunya malas nak masuk sekolah. Sebab dah syok bercuti.
Then mulalah berkata kepada diri sendiri ''bilalah nak habis sekolah, nak kerjalah pula''
( eh! korang pikir kerja tu sonang kerr. macam main theme park? )
Tapi bila mak abah hampo ajak shopping. Baju sekolah baru, beg baru, kasut baru. Semua pun baru.
Tetiba azam baru pun menjelma. Azam tahun lepas yang 1 buku pun tak tertunai lagi.
Konon-konon tahun baru jadi orang yang baru.
Eloklah tu, atleast ada semangat baru. Kalu boleh buat azam yang boleh kita capai.
Ikut kemampuan masing-masing. Nak cabar diri sendiri memang tak salah ye adik-adik =)

So, lepas shopping-shopping. Kepala abah pun dah botak. Dompet omak kau pun sudah menipis.
Mulalah la engkau tak menyabar nak masuk sekolah. Nangis-nangis kat depan pintu sekolah tu.
Malam-malam mula tak boleh nak tidur. hehee
Barang sekolah baru standby kat tepi tilam. Kalau boleh, nak pakai time tidur sekali.
Hahaha. duluuu aku sempat merasa detik-detik itu. 
Adik-adik! selamat menempuh tingkatan dan darjah baru ye




' Itu yang dulu bukanlah yang sekarang, Dulu di sayang sekarang ku ditendang '
heheee. syokk menyanyi nampak ??
'' HAPPY NEW YEAR ! HAPPY NEW JOB ''
Ni situasi khas untuk pekerja swasta macam aku.
Ini tidak terbuka untuk pekerja awam mahupun bekerja sendiri.
Belum hujung tahun, sudah planning awal-awal.
Lepas aje dapat bonus, Letak surat resign teruss. hahaaa
Ini aku tak boleh nak comment sangat. Terpulang pada hak individu.
Aku kalau betul-betul tak tahan. Tak payah tunggu bonus, resign dengan cara terhormatlah.



Tadi, dapat call suruh send resume and interview. huhu.
Kalau ada rezeki tempat baru.
Jawabnya, aku harus bekerja sebumbung dengan bekas buah jantung.



* harap-harap sangat dapat tawaran yang lebih baik.
Semenjak semua sudah benda NAIK! meroyan jugak aku *


No comments:

Post a Comment