Friday, December 6, 2013

Pencetus Ummah


Salam Jumaat pepps.

Malam Jumaat. Semalam. Ade sesiapa tengok Astro 'Oasis' tak?
Bior kak bell terangkan ohkey? keep quite. (kejam sungguh den)

Rancangan diterbitkan bagi menyampaikan dakwah islam dalam cara yang kreatif.
Secara ringkasnya, berkonsepkan dakwah yang moden.
Sesuai dengan jiwa masyarakat dan anak muda zaman sekarang.

Pada aku, cara penyampaian atau communication skill dengan audience sangat penting.
Pendekatan mengunakan cara psychology adalah satu bonus.

Hey! korang suka Ustaz Azhar Idrus kan? mesti ada yang sanggup pergi tengok movie dia. hahaha ^_^
Alhamdulillah~dari sudut positive. Dakwah secara halus dalam gelak dan tawa.
Hati pun ikhlas menerima teguran.


pencetus ummah astro oasis


Berbalik cerita asal, selain dari 12 peserta yang berentap.
Barisan Murabbi (fasilitator) yang terdiri daripada Dato’ Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah, Ustaz Zulkefli Hamat dan Ustaz Ahmad Termizi Abdul Razak
Tang pengacara aku memang suka sangat.
Dr. Ridhuan Tee Abdullah. Tak sangka beliau lawak giler!
Setakat ini, tetamu dari kalangan artis yang datang.
Mawi, A.C Mizal, Catt, Anita Baharom, Samsul ghau-ghau.

Dua kali aku tengok rancangan ni, aku tertarik pada 2 peserta.

PENCETUS UMMAH


1# PU SHAHRUL HAMID BIN M.P.H. SEENI MD.
Berumur 38 tahun dari Teluk Kumbar Pulau Pinang.
Master Hadith (Al Quran danSunnah) UKM dan mempunyai
Maahad Tahfiz juga Kedai Runcit.
Beliau merupakan peserta paling senior di antara peserta yang lain.
Kalau bagi speech, memang powerlah!
Beliau juga guru kepada ' Juara Imam Muda Asyraf '


PENCETUS UMMAH



2# PU Rahmat Ikhsan Bin Mohd Sofyan
Berumur 20 merupakan peserta paling termuda.
Boleh buat calon Imam ni. Sanggup berkorban tangguhkan pelajaran dia di Matrik Melaka.
Beliau berasal dari Kuala Lumpur.



MACAM MANA AKU BOLEH TERJEBAK ???


Peliks bin ajaib.
Semalam aku excited tunggu depan TV. haha
Terjebak dengan rancangan macam ini. Tak ape kot.

Sebab apa aku suka?
Speech yang tak membosankan.
Pendekatan dengan isu semasa, lawak dan lagu yang berkaitan.
Salah satu menyucian jiwa untuk aku, boleh clorox otak aku yang berkeladak.


p/s : Kebetulan itu menyebabkan aku tersedar sesuatu. Juga tanpa aku sangka.

No comments:

Post a Comment