Thursday, December 26, 2013

From JAPAN


Hai ! selamat bercuti kepada sesiapa yang still berholiday sakan tu.
Hujung tahun ni lah, time nak menghabiskan cuti yang ada.
Lagi-lagi cuti sekolah. Boleh bawak anak-anak ke adik-adik pergi makan angin (sampai kembung)

Aku memang tak ada planning hujung tahun. Sebab aku kalau plan tak pernah menjadi. haha.
So, selalunya plan yang tak di rancang yang menjadi. >_<

Last week honeymoon time untuk aku berjimba di office. heheee
sebab bos aku yang workaholic tu amik cuti panjang.
Jepang wehhhh ! hohohhho

Kebiasaannya bos aku ni agak baik hati membelikan ole-ole untuk kami.
Last year dapat Coin Bag dari Thailand.
This year nak tahu dapat ape?



ekonomi betul bos aku ni. haaaha ! mentang-mentang semua NAIK.
Dapat benda ni sorang dua. bolehlah daripada tak ada.
Memula aku tak nak makan.

kenapa??
sebab.. was-was juga aku makanan dari obersee (oversea)




Tapi bila aku amati dan aku belai-belai dari luaran. heheee
aku nampak label 'nestle' and kit kat.
Mentang-mentang aku buat shipment nestle. Bos perli aku eh?!




Pelik sebab packaging dan dalaman dia berlainan dari malaysia ye?
Setahu aku, apa-apa brand hendak dipasarkan ke luar negara.
Haruslah berbeza dengan label dalam negara. Kira macam ada International Packaging.
Depend ke negara mana ko nak pasarkan.
So, kes kit kat warna hijau walaupun plastik dia warna pink.

Tekak orang japan ni. tak minat coklat macam orang malaysia.
Sebab tu, kit kat malaysia warna coklat dan rasa coklat.

Kit kat yang aku makan dari Japan tu, terasa sedikit macam makan sayur.
Vegetarian pulak aku. Coklat pun vege ke? Orang Japan kan jaga kesihatan. Semua nak hijau.

Kesimpulan yang aku boleh bagi. macam MCD lain negara lain menu.
Selalunya dorang akan buat survey makanan dan selera di sesuatu tempat.
Tak caya? tanya kawan-kawan korang yang selalu berhijrah ke luar negara.
Sos kat Singapore pun tak sama macam Malaysia.
Yang paling kelakar bila aku nak order Bubur Ayam. Mane ada menu tu kat sana. hehe


** ada ole-ole jangan lupakan aku **

No comments:

Post a Comment